ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Кожна третя новина в регіональних медіа зараз – про війну: дослідження ІМІ

06.09.2022, 14:22

Кожна третя новина в новинних стрічках онлайн-медіа по всій Україні стосується повномасштабного вторгнення рф у нашу країну. На другому місці за популярністю – новини криміналу чи надзвичайні події, які становлять приблизно 20% новинного контенту. 

Такими є результати дослідження ГО "Інститут масової інформації", що було проведене у 23 регіонах України в серпні  цього року.*

За даними моніторингу, 30% матеріалів у новинних стрічках регіональних онлайн-медіа присвячено воєнним діям на території України. Найбільше таких новин публікували в онлайн-медіа Донецької області (52% загальної кількості новин) і Чернігова (50% новин). У харківських, миколаївських, волинських і луганських медіа кількість таких новин становила 45, 44, 44 і 43% відповідно. Найменше новин про повномасштабне вторгнення рф в Україну  зафіксовано в Кропивницькому, Черкасах (по 13% загальної кількості новин відповідно) і Хмельницькому (9% новин).

Водночас у новинних стрічках регіональних онлайн-медіа зафіксовано доволі високий відсоток кримінальних новин. Їхнє число становило 20% загальної кількості всіх проаналізованих публікацій. Так, найбільше новин про кримінальні та надзвичайні події зафіксовано в ужгородських і хмельницьких медіа – 39% і 37% загальної кількості новин відповідно. Найменше кримінальних і надзвичайних новин публікували онлайн-медіа Херсона, Луганська (по 6% новин відповідно) і Донецька (4% загальної кількості новин).

За результатами дослідження, 11% матеріалів стосувалися соціальної тематики. Ще 7% – соціальних наслідків війни: водопостачання, електрика, газозабезпечення, руйнування інфраструктури, евакуація населення тощо. Варто зауважити, що всі інші теми в новинних стрічках регіональних медіа мали доволі невеликий відсоток. Так, на тему волонтерства й активізму зафіксовано всього 5% матеріалів. Стільки ж, 5%, припало на економічну і бізнес-тематику. Тема covid-19 зайняла не більш ніж 4% контенту. Майже не публікувалися в регіональних онлайн-медіа новини про політику: під час моніторингу зафіксовано лише 3% політичних новин. Зазвичай більшість із них становили новини про рішення української влади, які так чи інакше стосуються війни, чи міжнародної спільноти щодо підтримки України. Частково такі новини становили повідомлення про місцеву / регіональну політику. Традиційно малий відсоток отримала і культурна тематика: таких новин також зафіксовано не більш ніж 3% загальної кількості публікацій. Спортивні новини становили 2% загальної кількості новин. 1% отримали питання екології: зазвичай це були повідомлення про якість води чи інформація про радіаційний фон. Лише 1% отримала тема прав людини. Найбільше таких новин було зафіксовано в Херсоні, Запоріжжі й Луганську: велика частина з них стосувалась інформації про проведення незаконного псевдореферендуму, викрадення / катування людей, інших порушень прав людини. Ще 5% новин припали на "інше": сюди переважно ввійшов розважальний контент, поради / рецепти, погода тощо. Загалом, за даними моніторингу, теми війни, криміналу, соціалки й соціальних наслідків війни становили 69% загальної кількості публікацій у новинних стрічках регіональних онлайн-медіа. Усі інші теми сумарно склали лише 31% новин.

*У межах дослідження з 8 по 12 серпня 2022 року проаналізовано 13 985 матеріалів у 115 регіональних онлайн-медіа 23 регіонів України (Волинь, Дніпро, Донецьк (неокупована частина), Житомир, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Луганськ (неокупована частина), Кропивницький, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Рівне, Суми, Тернопіль, Ужгород, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернівці, Чернігів). До моніторингу потрапили матеріали з новинної стрічки інтернет-ЗМІ. 

Методологія моніторингу охоплювала аналіз тематичної наповненості медіа, зокрема аналізувалися такі тематичні напрями: війна (бойові дії, жертви, окупація / звільнення, полонені тощо), соціальні наслідки війни (водопостачання, електрика, інфраструктура, евакуація тощо), волонтерство / активізм, політика, економіка / бізнес, кримінал /надзвичайні події, екологія, соціальна тематика, культура, спорт, права людини, здоров'я / covad-19, інше.

Моніторинг проводили у таких ЗМІ:

Вінниця (20 хвилин.Вінниця, Вінниця.Інфо, Вежа, 33 канал, МКП ВІТА); Волинь (ІА Волинські Новини,  ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, ІА Конкурент); Дніпро (Днепр Оперативный (dnepr.express), Днепровская панорама (dnpr.com.ua), Информатор (dp.informator.ua), gorod.dp.ua, 056.ua); Донецьк (0629, Карачун, Маріуполь city, Новини Донбасу, Восточный Вариант); Житомир (Житомир.info, Times.zt, 20 хвилин. Житомир, Перший Житомирський, 0412); Запоріжжя (061.ua – Сайт города Запорожья, Перший Запорізький, Акцент, iz.com.ua, ZaБор); Івано-Франківськ (Галка, Курс, Фіртка, Вікна, Галицький кореспондент); Кропивницький (Гречка, Без купюр, Точка доступу, CBN, Dozor); Луганськ (Реальна газета, Трибун, Зміст, Сватове.city та informator.media); Львів (Захід.нет, Вголос, Твоє місто, Дивись.Інфо, Гал-інфо); Миколаїв (Преступности.НЕТ, Новости-N, Суспільне Миколаїв, 0512, Свідок.інфо); Одеса (Думська, Одеса.Онлайн, 048, Одеське життя, УСІ); Полтава (ІВ "Полтавщина", Коло, Зміст, Полтавська Хвиля, PTV UA); Рівне (Рівне вечірнє, Радіо Трек, Рівне медіа, Рівне 1, ОГО), Суми (0542.ua, Всі Суми, The Sumy Post, Сумські Дебати, Данкор online,); Тернопіль (0352, RIA/20 хвилин, Галас, Номер 1, Терміново); Ужгород (Закарпаття онлайн, Мукачево.net, Заголовок, pmg.ua, Голос Карпат); Харків (SQ, 057.ua, KharkivToday, newsroom.kh.ua, Медіагрупа Обʼєктив); Херсон (Херсон онлайн, Типичний Херсон, Вгору, Суспільне Херсон, Кавун.city); Хмельницький (Незалежний громадський портал, Сайт "Є", vsim.ua, Поділля News, ХМ-ІНСАЙД); Черкаси (18000, Прочерк, Провсе, Змі.ck.ua, Вичерпно); Чернівці (БукІніфо, Молодий буковинець, АСС, Погляд, Чернівецький промінь); Чернігів (Город.CN, Час Чернігівський, Високий Вал, Svoboda.fm, ЧеЛайн).  

Liked the article?
Help us be even more cool!