Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 жовтня по 31 жовтня здійснювала моніторинг кримських ЗМІ – газет: «Кримська газета», «Кримська правда» «Кримський час», «Перша кримська, «Севастопольська газета» і інтернет-видання «Кримська луна».
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко і кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила:
32 матеріалів у вищеперелічених газетах – реклама без належної маркіровки; 3 матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, було виявлено в інтернет-виданні «Кримськое эхо ».
Покупцями інформації без грифу «реклама» були:
Крим:
У всіх газетах виявлена рівна кількість рекламних і замовлених матеріалів без маркіровки.
– по 4 у кожній.
Одеська область:
«Одеський вісник» – 1
«Одеські вісті» – 3
«Газета по-одесски» – 4
«Вечірня Одеса» – 5
«Час Ч» – 3
«Ділова Одеса» – 1
Таким чином, нийбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Вечірня Одеса».
Експерти виявили такі тенденції:
Вікторія Кондратська
– «На мою думку, за досліджуваний період спостерігається тенденція переважання рекламних матеріалів промислових підприємств, які подаються під виглядом інформаційних матеріалів».
Ольга Володченко
– «Автори рекламних матеріалів за основу матеріалу беруть актуальні проблеми або актуальні теми і розкривають їх на прикладіодного конкретного підприємства, яке рекламується».
Валентин Карайван:
– «Позбавляючи читача різних точок зору на проблему, подібні матеріали не дають
можливості об'єктивно оцінити продукт. Враховуючи, що тема дострокових виборів відкладається, політичні сили не активізуються і тому політичної реклами порівняно небагато».