ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У другому кварталі 2022 року аудиторія українських онлайнів почала падати – огляд ІМІ 

15.08.2022, 11:01
Яна Машкова

У першому кварталі 2022 року експерти ІМІ зафіксували, що через війну трафік деяких українських медіа збільшився на 300%. Утім, уже в другому кварталі фіксується спад аудиторії в усіх медіа. 

Такими є відкриті дані рейтингів SimilarWeb.

Єдине медіа, яке постійно тримається в десятці та збільшує кількість заходів, – це ТСН. За другий квартал середній місячний показник аудиторії цього медіа сягає 162,2 млн. Це на цілих 42,5% більше, ніж у попередньому кварталі. Подібне зростання продемонстрував лише сайт “Еспресо”, аудиторія якого раптом збільшилася на 57,4% порівняно з попереднім кварталом. Цікаво, що різке зростання аудиторії цих двох сайтів суперечить загальній тенденції на ринку. 

Уперше зі списку лідерів за кількістю аудиторії вибув “Обозреватель”. Натомість додався сайт “Еспресо”.

Перелік 10 найпопулярніших українських онлайн-медіа, за даними SimilarWeb, наразі виглядає так:

 

У порівнянні з попереднім кварталом лише п'ять медіа поліпшили позиції: 

  • Сайт ТСН з другої перейшов на першу сходинку рейтингу. Це сталося завдяки збільшенню трафіку за місяць. Середній показник за квартал у ТСН зріс на 42,5%.  
  • “Ліга” продемонструвала найстійкішу позицію і стабільне зростання аудиторії, піднявшись на сьоме місце з дев’ятого.
  • “РБК-Україна” із шостого місця піднявся на одну позицію і нині на п'ятому місці, хоча це радше результат загальних змін у рейтингу, тому що аудиторія сайту зменшилася на 13,8%.
  • Сайт 24 каналу піднявся на дві сходинки й наразі на шостому місці.
  • Уперше до десятки потрапило “Еспресо”, яке наразі на дев'ятому місці завдяки збільшенню аудиторії на 57,4%. Минулого разу було на 13-му. 

Понад третину аудиторії (35%) ТСН заходить на сайт через пошукові системи за допомогою ключових слів. Ще третина (30%) здійснює прямий перехід на сайт через браузер. Через реферальні посилання на ТСН приходить 20% трафіку. Інші 14% трафіку залучають соцмережі.

Аудиторія “Української правди” найчастіше переходить на сайт за прямим лінком (58%). Через пошукову систему та ключові слова трафік становить 27%. Значно менше трафіку від реферальних посилань (8,6%) та соцмереж (5,6%).

На сайт “Новое время” аудиторія приходить також переважно через пряме посилання. Чверть аудиторії переходить на сайт за допомогою реферальних посилань (25,5%). Трафік із соцмереж становить 8,7%. 77% заходів на сайт здійснюється з України, 5% – зі США. Та майже 2,5% аудиторії – росіяни, які підглядають новини НВ.

Більш ніж половина (59%) читачів “Цензора” переходять на сайт за прямим посиланням. 22,5% трафіку сайт отримує завдяки реферальним переходам. І лише 5,6% – через соціальні мережі.

Аудиторія РБК-Україна здебільшого переходить на сайт за прямим лінком – таких 59%. Трафік через реферальні посилання становить 21,8%. 15,6% аудиторії переходять на сайт через пошукові системи та ключові слова. І лише 3% аудиторії – це трафік із соцмереж.

Понад третину (37.6%) аудиторії “24 каналу” заходить на сайт за допомогою пошуку ключових слів через пошукові системи. Прямі переходи на сайт та реферальні посилання становили майже по 25%. І восьма частина трафіку (12%) – це перехід на сайт із соціальних мереж.

Аудиторія “Ліги” найчастіше переходила за прямим посиланням (37%) та через пошук ключових слів (37%). П'ята частина аудиторії – перехід за допомогою реферальних посилань (21,5%). І менш ніж 5% трафіку – це переходи із соціальних мереж. 

Хоча сайт медіахолдингу Ахметова “Сегодня” перестав функціонувати 11 липня, проте ще в другому кварталі він посідав восьме місце із середнім показником 32,2 млн заходів. Основна аудиторія заходила з України – 81,4%, на другому місці росіяни – 4,3%. Найчастіше на сайт читачі переходили за реферальним посиланням, що становить третину трафіку (30%). Інша частина аудиторії 22% – це прямі переходи на сайт. І лише 8% переходили через соцмережі.

Майже половина (43,6%) аудиторії “Еспресо” переходила на сайт за прямим лінком. Інша частина аудиторії знаходила контент через соціальні мережі (8,8%) та реферальні лінки (8,5%). 85% переглядів сайту здійснювалися з України, значно менше з Польщі (3,6%), Німеччини (2%), і 1,6% заходів з росії.

На сайт “Гордон” аудиторія найчастіше переходить за прямим посиланням (37%). Четверта частина аудиторії (25%) – це реферальні переходи.  6,5% трафіку на сайті становлять переходи із соціальних мереж. Традиційно 10% трафіку надходить з росії. Як помітили аналітики ІМІ, росіяни тримають високий показник переглядів новин сайту “Гордон” уже не один квартал. Майже по 3% трафіку надходить з Казахстану та Німеччини.

Експерти ІМІ також проаналізували 10 найпопулярніших сайтів за іншими ключовими показниками: час перебування відвідувачів на сайті, кількість переглянутих сторінок та показник відмов (позначає відсоткове співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або переглянули не більш ніж одну сторінку сайту). Тож експерти зафіксували таке:

  • Уже другий квартал поспіль дослідники ІМІ фіксують, що на сайті “РБК-Україна” нестандартно довгі показники перебування користувачів. У другому кварталі цей показник дорівнював 21 хв 42 сек. Водночас у середньому один користувач відкривав 2,94 сторінки (?). Цей показник також був високим у минулому кварталі: в середньому один сеанс тривав цілих 32 хв 43 сек.  
  • “Імпульсивна поведінка” була зафіксована в читачів “Еспресо”. Вони в середньому на сайті сидять 1 хв 46 секунд, однак водночас нечасто переходять на інші сторінки сайту. Показник на одну особу становить 1,43 сторінки.

 

Як попередньо повідомляв ІМІ, SimilarWeb не є ідеальним інструментом для вимірювання популярності медіа, його дані можуть містити похибку. Про це йшлося матеріалі liga.net. Тож оцінювати читаність сайту краще за кількістю унікальних відвідувачів. Проте цих даних відкриті ресурси не показують. 

У серпні 2022 року ІМІ оголошує рейтинг 40 українських медіа за кількістю переглядів за три місяці 2022 року. Надані цифри взято з ресурсу SimilarWeb:

 

 

медіа

середній показник переглядів

2 квартал 2022, млн

1

ТСН

162,2

2

УП

127,5

3

НВ

98,7

4

Цензор

69,8

5

РБК Україна

44,1

6

24 канал

36,9

7

Ліга

32,5

8

Сегодня

32,2

9

Еспресо

30,7

10

Гордон

29,9

11

Фокус

23,6

12

Кореспондент

22,6

13

УНІАН

17,5

14

Обозреватель

16,4

15

Главком

11,6

16

Gazeta.ua

10,0

17

Апостроф

8,2

18

Суспільне

8,1

19

Захід.нет

7,5

20

ukranews.com

6,3

21

Укрінформ

6,0

22

Дело

5,5

23

Радіо Свобода

5,3

24

Телеграф

4,5

25

Новинарня

4,4

26

Громадське

4,2

27

УНН

4,1

28

Політека

3,9

29

ЛБ

3,8

30

Слово і діло

3,6

31

Знай

3,6

32

ДТ

3,5

33

Хвиля

3,5

34

Comments

3,4

35

Інтерфакс Україна

2,4

36

КП в Україні

2,3

37

Novyny live

2,3

38

Вести

2,0

39

Букви

1,7

40

Бабель

1,6

 

*Подано середній показник за другий квартал 2022 року (квітень-червень), представлений сервісом Similarweb.

Liked the article?
Help us be even more cool!