ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Кримінал, наслідки війни та соціалка: якими є місцеві новини топових ЗМІ Кіровоградщини

Понад 90% новин топових онлайн-ЗМІ Кіровоградщини стосуються місцевих новин та не зачіпають національних чи міжнародних проблематик. Водночас майже 32% загального числа локальних текстів розповідають про різноманітні правопорушення – кримінал, ДТП, корупційні справи і тому подібне. Такими є результати моніторингу, проведеного представниками ІМІ в період із 6 до 10 листопада включно, під час якого досліджено типи виданих новин та тематику текстів місцевого рівня.

За цей час найрейтинговіші інтернет-видання області, “Гречка”, “Перша електронна газета”, “Без купюр”, “Точка доступу” і CBN, загалом опублікували 245 новин, що є відверто низьким показником у порівнянні з іншими регіонами. Водночас медіа Кіровоградщини долучилися до компанії колег з Одеської та Хмельницької областей, які не публікували матеріалів, що стосуються інших регіонів України, окрім власного. 

Місцеві новини в пріоритеті

Як ми вже згадували вище, загалом п’ять популярних онлайн-видань Кіровоградської області за робочий тиждень опублікували 245 новин, 223 з яких, або ж 91%, стосувалися саме місцевих тематик. А от новини інших областей та міжнародна тематика в моніторинговий період на “шпальтах” обласної топової п’ятірки не з’являлись. Нагадаю, що йдеться саме про новини, а не інтерв’ю, аналітику чи який-небудь інший “великий” жанр.

Поряд з цим зазначимо, що нехай і не надто часто, та все ж досить регулярно журналісти пишуть новини, які стосуються загальнонаціональної аудиторії, а не розраховані суто на внутрішнього читача / споживача. Загалом таких текстів ми налічили 8,6% загального числа новин. У межах статистичної похибки, 0,4%, ми нарахували матеріалів під умовним грифом “інші”. Це тексти, що тлумачать сенси нових реєстрів чи законів, спираючись на умовні приклади, а не на конкретні кейси. Тому зарахувати такі новини ні до “місцевих”, ні до “всеукраїнських” не вдалось.

Про що пишуть на Кіровоградщині

Намагається не оминати увагою загальнонаціональну тематику “Центральноукраїнське бюро новин”, воно ж CBN. Саме це видання за тиждень видало найбільше всеукраїнських новин – 12% загального числа матеріалів. Ще одна цікава особливість – за цей же час журналісти не опублікували жодної новини стосовно війни як такої. Саме війни, а не її соціальних наслідків. Не писали й про проблеми внутрішньо переміщених осіб чи інших вразливих верств населення. Хоча тут, знову зауважу, йдеться лише про новини. 

Чого не бракувало, то це улюбленого читачами криміналу. Таких текстів назбиралося 17, або кожна третя новина. Загалом же із 6 по 10 листопада журналісти CBN устигли видати 58 новинних матеріалів, 51 з яких стосувався локальних тематик.

Дещо інша специфіка в “Точки доступу”. Це єдине медіа з нашої топової п’ятірки, яке фактично з початку повномасштабної війни щоденно публікує короткі новинні повідомлення Генерального штабу ЗСУ. Статистика бойових зіткнень, авіаційних та артилерійських ударів, втрат особового складу противника. Якщо з подібних новин починається ваш день – ви знаєте, яке видання варто почитати. Однак одразу попередимо: це саме загальнонаціональні новини, без місцевого прив’язування.

Власне, саме це медіа найбільше писало й про наслідки війни – адаптаційні зустрічі з військовими, прощання із загиблими воїнами, встановлення меморіальних дощок тощо. На цю тематику вийшла чверть загального числа новин “Точки доступу”. 

А от королями матеріалів про місцеву політику, економіку та соціальні проблеми містян можна сміливо назвати “Гречку”. Майже третина всього новинного, що виходило в їхній стрічці новин, стосувалася саме згаданих тематик. Журналісти зчаста не пропускають сесій місцевої ради, різноманітних брифінгів та преспідходів – як наслідок, у курсі всього, що відбувається в соціально-політичному віварію Кропивницького та області. 

Не забуває “Гречка” й про культуру та спорт, хоча цю нішу все ж упевнено утримує “Перша електронна газета” (ПЕГ). Видання, що все ж більше спеціалізується на газетному форматі матеріалів – великі детально пропрацьовані тексти, не цурається й новин. І тут у пригоді стає участь редакторки ПЕГ Світлани Листюк у культурологічному проєкті “Баба Єлька”, який уже давно переріс формат медійної ініціативи та живе самостійним життям. 

Хоча, якщо відверто, “Першу електронну газету” все ж не назвеш виданням про культуру. Тут вистачає інформації й про ДТП / злочини (15 новин) та “соціалку” (чотири новини) і про нагородження воїнів відзнаками та похорони полеглих на війні військовослужбовців (дев'ять новин з подібною тематикою). Всього потроху.

Має свою улюблену тематику й останнє видання з нашої топової п’ятірки – “Без купюр”. Саме тут можна прочитати свіженькі новини щодо затримання хабарників чи перевитрати бюджетних коштів. І, хоча про це журналісти пишуть радше у форматі аналітики, все ж і на новини часу медійників вистачає. 

А от дещо несподіване – лідерство в новинах на медичну тематику, яких у “Без купюр” виявилося суттєво більше, ніж у колег, загалом 19,3% загального числа місцевих новин. У найближчого “суперника”, “Першої електронної газети”, цей показник лише на рівні 7,3%.

Топові медіа Кіровоградщини не люблять писати не про Кіровоградщину. Хоча це радше відповідь на запит читачів, які віддають перевагу регіональному контентну, а от всеукраїнські новини звикли читати в публікаціях всеукраїнських видань. Що ж до специфіки кожного ЗМІ з нашої п'ятірки, то це все ж більше схоже на яскраві акценти в характеристиці тих чи інших редакційних політик, аніж домінування одних тем над іншими. Журналісти адаптуються під читача, а він, як відомо, хоче дізнатися про все і бажано якнайшвидше.

Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області

Liked the article?
Help us be even more cool!