ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Російська пропаганда використовує соцмережі для дискредитації українців за кордоном – дослідження ІМІ

Фото – Drawlab19
Фото – Drawlab19

Проросійські користувачі соцмереж дискредитують біженців з України, поширюючи наративи кремлівської пропаганди в групах допомоги українцям за кордоном. 

Про це йдеться в дослідженні ІМІ, який проаналізував проросійські наративи в соціальних мережах Facebook, Telegram та YouTube за кордоном, спрямовані проти українських біженців.

Російські наративи поширюються, зокрема, через дописи в групах допомоги українцям за кордоном, повідомлення, відео та коментарі до них у соцмережах Facebook ("SOS! Допомога українцям! Допоможемо разом! Тримісто і околиці", "Ukrainian Canadians | Українці Канади", "Мост: группа помощи украинским беженцам", "Законы Германии // Gesetze in Deutschland"), Telegram ("Інфодопомога.ЄС", "Українці в ЄС", "Работа в Германии", "Українці в Німеччині", Gala Chat, "Помощь украинцам в Германии") та YouTube. Наймасовіше російські наративи просувають у групах допомоги українцям у Німеччині. Для ретрансляції пропаганди в соцмережах залучають ботів, так званих російських німців, проросійських українців. 

Моніторинг ІМІ виявив, що проти українців за кордоном найчастіше використовуються такі наративи:

  • біженці ліниві, не хочуть працювати, паразитують на соціальній системі країн, що приймають;
  • українці займаються “соціальним туризмом”: подорожують із країни до країни в пошуках більших соцвиплат;
  • українці виїжджають з умовно безпечних регіонів заради грошей, які вони можуть отримати в статусі шукачів притулку за кордоном;
  • біженці подаються на отримання прихистку і соціальної допомоги за кордоном, отримують ці гроші, повертаються додому в Україну і так “подорожують” щомісяця; 
  • українці тікають не від війни, а від поганого життя в Україні й чіпляються за будь-який шанс залишитися в Європі;
  • оскільки біженці не збираються повертатися додому, скоро українців як нації не залишиться, ніхто про них і не згадає через кілька поколінь;
  • українці нахабні й не цінують допомоги, яку їм надають за кордоном;
  • біженці з України мають більше привілеїв у порівнянні з біженцями з інших країн;
  • українці, незважаючи на вищу освіту, “здатні лише доглядати за старими людьми або мити унітази”.

Поширення проросійських наративів націлене на те, щоб сформувати в жителів країн ЄС негативне ставлення до українців, а також домогтися припинення чи принаймні зменшення обсягів західної допомоги Україні й вплинути на суспільні та політичні настрої в Європі. Провокативні дописи в соцмережах мають також на меті розсварити українців між собою та вкорінити їм комплекс меншовартості. 

З детальним аналізом проросійських наративів у соціальних мережах Facebook, Telegram та YouTube за кордоном, спрямованих проти українських біженців, можна ознайомитися в дослідженні ІМІ.

Liked the article?
Help us be even more cool!