ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

КЖЕ оголосила попередження двом медіа за матеріал про міського голову Миколаєва

Комісія журналістської етики оголосила попередження онлайн-виданням “Новини-N” і “Новини Миколаєва” через публікації про участь міського голови Миколаєва Олександра Сєнкевича у форумі в Берліні в лютому цього року.
Відповідне рішення опубліковано на сайті КЖЕ 15 квітня.

До комісії надійшла скарга від Ганни Слободянюк-Монтавон на матеріал “Новини-N” “Сенкевич в Берлине между показами мод обсудил перспективы человеческого развития на юге Украины” й матеріал “Новин Миколаєва” “Сенкевич у Берліні між показами мод обговорив перспективи людського розвитку на півдні України”.

Обидва матеріали присвячено відкриттю “Café Київ” у Берліні, де впродовж дня проходили заходи на майданчиках з назвами українських міст. У межах проєкту планувалося, що Сенкевич та іноземні партнери “обговорять перспективи відновлення критичної інфраструктури та людського розвитку на півдні України”, йдеться в публікаціях з ідентичним заголовком.

Скриншот публікації сайту Новини-N

У КЖЕ зазначають, що заголовок повинен точно відображати зміст матеріалу і не вводити в оману читачів.

“В оскаржуваних публікаціях основний акцент медіа зробили на “показі мод”, який нібито відбувався в рамках заходу. При цьому журналісти залишили за кадром головну мету – презентацію проєктів з відновлення постраждалих регіонів України”, – зазначає комісія.

У відкритих джерелах міститься додаткова інформація про “Café Київ” у Берліні. Ділову програму супроводжував попап-маркет, покликаний представити європейській громадськості креативний потенціал України, допомогти українським брендам та культурним ініціативам знайти нові можливості, а також зібрати кошти на гуманітарну та медичну допомогу. Представляти цю ініціативу як “показ мод” означає знецінювати зусилля волонтерів і громадських активістів, які прагнуть залучити увагу і кошти для вирішення проблем українців, пояснює КЖЕ.

У публікації “Новости N” посилаються на новину Укрінформу, але КЖЕ зазначає, що це місцева редакція, яка має можливість уточнити в міського голови чи його пресслужби формат заходів і його презентацію.

“Цю ж інформацію можна було дізнатися в інших учасників заходу від Миколаєва, щоб максимально точно та повно поінформувати свою аудиторію. Проте журналісти не стали цього робити, вдавшись до створення “клікабельного” заголовку, щоб привернути увагу до матеріалу”, – додають у КЖЕ.

Комісія з журналістської етики звернулася до редакцій онлайн-медіа для отримання пояснень по суті скарги.

У відповіді “Новости N” зазначили, що текст матеріалу журналісти взяли із сайту “Укрінформ”, про що в публікації є посилання. У матеріалі розповідається, що, “зокрема, будуть організовані панельні дискусії, майстер-класи, художні інсталяції, музикальні номери та кулінарні демонстрації, презентація українських модних брендів тощо”.

“В даному випадку “презентація” та “показ”, що використано в заголовку, – це слова-синоніми, отже “презентація модних брендів” та “показ мод” – це синонімічний ряд, але більш коротко, що вимагає заголовок в інтернеті”, – пояснила редакція.

“Новости Николаева” не відповіли на запит КЖЕ, але видалили публікацію із сайту (кеш пошуковика Google засвідчує, що така публікація існувала).

КЖЕ в обох оскаржуваних матеріалах вбачає ознаки порушення пункту 8 кодексу та оголошує обом редакціям попередження.

Для належного добору заголовків на новинних сайтах комісія радить журналістам і редакціям:

  • Поважати читачів, їхню увагу і час. Обирати заголовок, який не спотворює зміст публікації.
  • Уникати клікбейту і маніпуляцій у заголовках.
  • Переконатися, що заголовок не зміщує фокус уваги на другорядні події.
  • Передбачати ефект від стилістичних прийомів, зокрема іронії і сатири.
Liked the article?
Help us be even more cool!