ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Омбудсмен відкрив провадження щодо бару, який рекламував коктейлі "Мрія педофіла" та "Інцест"

Уповноважений Верховної Ради з прав людини відкрив провадження щодо розміщення харківським коктейль-баром “Поза зоною” реклами в соцмережах та меню в закладі із сексистськими та дискримінаційними назвами.

Про відкриття провадження регіональній представниці Інституту масової інформації повідомила активістка Ольга Новак, яка звернулась із заявою до уповноваженого.

“З метою всебічного з'ясування обставин справи”, йдеться у відповіді представниці уповноваженого в Харківській області Оксани Червакової, відповідні листи скеровано до Міністерства культури та інформаційної політики, Головних управлінь Нацполіції та Держспоживслужби в Харківській області.

Подальший розгляд заяви активістки щодо бару буде здійснений у межах відкритого провадження. Про результати провадження в офісі уповноваженого пообіцяли проінформувати додатково.

У коментарі представниці ІМІ Ольга Новак зазначила, що назви коктейлів у барі “Поза зоною” обʼєктивують жінок і пропагують насильство, зокрема й над дітьми. 

“Я працюю з темами адвокації прав жінок, протидії гендерно зумовленому насильству і загалом пропагую культуру згоди. Говорю дітям і дорослим, що, якщо ви смієтеся над жартами про зґвалтування, ви вже підтримуєте культуру зґвалтування, яка в нас є, на жаль. А назви коктейлів у барі “Поза зоною”, навпаки, обʼєктивують жінок,  наприклад коктейль “Хвойда”, і пропагують насильство, зокрема й над дітьми – у коктейлі “Мрія педофіла”. Розумієте, вони наче легалізовують це все”, – зазначає Ольга Новак.

Вона сподівається, що бар буде притягнутий до відповідальності: “Як таке можливо і як люди, що там працюють, не розуміють, що вони з таким підходом уподібнюються росіянам? У нас стільки постраждалих від зґвалтувань, зокрема й російськими військовими, а вони дозволяють собі “жартувати” з такими темами. І, коли їм указують на це, замість вибачень ображають та ображаються. Сподіваюся, завдяки розголосу цей бар закриється, а інші бізнеси двічі подумають, перш ніж загравати з темою насильства”.

Ольга Нова – фемактивістка і секспросвітниця, працює в громадській організації “Д.О.М.48.24”.

Що передувало

20 березня 2024 року журналісти харківських медіа “Накипіло” і “Люк” подали заяви до поліції і Держспоживслужби на місцевий коктейль-бар “Поза зоною”, який виклав у своєму інстаграмі меню із сексистськими та дискримінаційними назвами. 

У меню серед назв можна побачити назви таких напоїв: “Мрія педофіла”, “Приниження”, “Інцест”, “Насмоктала”, “Глибока глотка”, “Повія”, “Зґвалтований”, “Медова с*чка” і лимонад “Дешева хвойда”. 

Людей, які обурилися в соцмережах таким контентом, заклад звинуватив у тому, що вони “не розуміють жартів”. Свої дії співробітники бару виправдовують волонтерською діяльністю.

Медіа подали заяви до Головного управління Національної поліції і Держспоживслужби за фактом виявлення реклами, що містить ознаки дискримінації та розповсюджується на носіях зовнішньої реклами, а також на сторінці закладу в Instagram.

Liked the article?
Help us be even more cool!