ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Моніторинг «джинси» національних видань. Травень 2011 року

31.05.2011, 00:00

 Лідером за рівнем джинсових матеріалів в загальноукраїнських виданнях залишається газета «Факти». Лідером за кількістю неналежно маркованих матеріалів – газета «Сегодня». Політична джинса в загальнонаціональних виданнях практично відсутня, що компенсується, з іншого боку, значним рівнем комерційної джинси. 

 

В загальноукраїнських виданнях, в цілому, слід зазначити,  що вже кілька місяців поспіль відсутня політична джинса (на відміну від регіональних видань). При цьому рівень комерційної джинси.

Нагадаємо, під словом «джинса» давно вже розуміють замовний або ж рекламний матеріал, який подається як інформаційний (прихована реклама). Приховану рекламу можна розділити на дві групи – політичні замовні матеріали і комерційна реклама.

У травні в «Коментарях» зафіксовано 3 рекламні матеріали, які можна розцінювати як «джинсу», зокрема один з них стосувався ТМ MEDOFF і був розміщений у суто умовному додатку «Тест» до газети. Крім того, знайшлося також 3 неналежно марковані матеріали – на сірому фоні. Всього у травні в газеті вийшло 107 матеріалів, далися в знаки вихідні свята на початку місяця.

Журнал «Український тиждень. Реклама TravelSIM без жодного маркування стандартно присутня в цьому виданні, щоправда лише в одному екземплярі. Також виявлено 1 неналежно маркований матеріал при загальній кількості 146 матеріалів, які вийшли у виданні у травні. Обнадіює поява в рубриці тест-драйв УТ збалансованих матеріалів, які розповідають не лише про сильні, а й про слабкі місця презентованого авто, раніше матеріали з цієї рубрики «Тижня» мали ознаки прихованої реклами.

Журнал «Кореспондент». «Джинсові» матеріали в Коррі відсутні, а неналежно маркованих (буквою «Р» в крузі) набралося 9 (загалом у журналі вийшло впродовж місяця 114 матеріалів – у зв’язку зі святами вийшло лише 3 травневі номери).

Газета «Экономические Известия». У травні 2011 року джинсових матеріалів з ознаками прихованої реклами виявлено не було. Водночас було знайдено 2 матеріали з ознаками неналежного маркування (трикутник в крузі). «В Кодецкий: мы не боимся создавать уникальные продукты» (ЭИ, №84), «Факторинг – деньги без залога, без ограничений, без препятствий» (ЭИ, №84). В цілому видання можна поставити як приклад щодо відсутності замовних («джинсових») матеріалів. На відміну від інших видань, вже в котрий місяць поспіль джинса відсутня у виданні «Экономические Известия».

Газета «Факти». Видання залишається лідером за розміщенням джинсових матеріалів. В цьому місяці у виданні було знайдено 17 джинсових матеріали, тобто обсяг джинси зріс. Слід окремо зазначити, що в Фактах в минулому місяці з’явився додаток «Жизнь прекрасна», який зареєстрований як окреме видання. Проте, даний додаток невіддільний від номера газет, його вартість входить у вартість номера, тобто фактично є частиною номера газети. В кожному номері даного додатку було розміщено джинсові матеріали різних марок алкоголю, а саме: «Nemiroff», «Істинна», «Хуторок експортна», «Наша марка». В травні прихована реклама алкоголю, становить більшу частину джинсових матеріалів видання.

Газета «Сегодня». Джинсових матеріалів у виданні традиційно не було. Що з іншого боку компенсується великою кількістю неналежно маркованих матеріалів. Їх було знайдено – 20.

 

* Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації як у цілому так і в частині якогось певного видання або матеріалу є оцінними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру. Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі є оціночним судженням експертів і не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за опубліковані матеріали. 

 

Інститут масової інформації

Liked the article?
Help us be even more cool!