ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Моніторинг "джинси" та неналежного маркування. Звіт за лютий 2013 року

11.03.2013, 08:35
У лютому 2013 року Інститут масової інформації провів моніторинг шести загальнонаціональних друкованих  та чотирьох інтернeт-видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення.
 
Експертами проаналізовано 555 матеріалів у друкованих виданнях  та 84 матеріали в  інтернет-виданнях, що вийшли у період з 4 до 10 лютого 2013 р.
 
У друкованих виданнях було виявлено 27 матеріалів з ознаками політичного та комерційного замовлення, що на 11 матеріалів більше ніж у минулому місяці. Кількість політичної «джинси» переважає над кількістю комерційної.
 
Натомість в інтернет-виданнях кількість джинси зменшилась майже у 2 рази і у лютому склала 6 матеріалів. З них лише один матеріал був комерційного характеру.
 
У цьому місяці експертами ІМІ в одній з газет зафіксовані випадки чорного піару проти голови Київської міської державної адміністрації Олександра Попова. Натомість у іншій газеті — «джинсові» матеріали уже на користь Попова:
 
Комсомольская правда в Украине:
 
1. Киевсовет после штурма: Представителей общественности на заседание пустили, но слушали невнимательно (№ 29, 9.02.13)
2. Столичные чиновники «не отпускают» землю
3. Когда жили без финансовых потрясений
 
Факты:
1. Киевские власти обещают, что до конца года социальные сорта хлеба не подорожают (06.02.2013.)
2. В столице возобновили выдачу  «карточек киевлян»
 
Продовжують з’являтися замовні матеріали про представників «Сім’ї»:  Першого  віце-прем’єр-міністра України Сергія Арбузова та Міністра доходів і зборів Олександра Клименка:
 
1.       Первый вице-премьер-министр Украины Сергей Арбузов: «Постоянные изменения формы хранения своих денег приносят людям только убытки» (Факти 06.02.13)
2.       Сергей Арбузов: «Сбережения лучше всего держать в гривне» (Комсомольская правда в Украине 09.02.2013)
3.       Александр Клименко: «От обьединения налоговой  и таможни бизнес только выиграет» (Комсомольская правда в Украине 09.02.2013)
 
Згідно з моніторингом, лідерами із розміщення «джинси» серед  друкованих видань  у лютому 2013 р. стали газети «Комсомольская правда в Украине» та «Факты». У цих виданнях «джинса» становила 10% та 6% від загальної кількості матеріалів, надрукованих у виданні за звітний період.
 
«Комсомольская правда в Украине» розмістила 20 «джинсових» матеріалів  із 208.  Газета «Факты» — 7 із 123.
 
Не виявлено «джинси» у журналах «Корреспондент» та «Український тиждень», де також не виявлено і неналежного маркування рекламних матеріалів.
 
В газеті «Сегодня» «джинси» експерти також не виявили, проте видання стало лідером з кількості неналежного маркування рекламних матеріалів.
 
В інтернет- виданнях неналежного маркування виявлено не було, а лідером з розміщення «джинси» став сайт «Обозреватель», який розмістив 4 замовних матеріалів.

Не виявлено порушень лише на сайті «ЛІГА».

Експерт ІМІ Ольга Бурда так проаналізувала результати моніторингу інтернет- видань у лютому: «Зафіксовано стрімке зменшення кількості матеріалів з ознаками замовності на сайті УНІАНу (лише 1 новина за тиждень).  Вважаємо це наслідком бунту журналістів цієї агенції проти  розміщеної 11 лютого на цьому ресурсі  «джинси»  про Власенка, Кужель та ведмедів. Наші  дослідження проводилися тиждень по тому, як та інформація була оприлюднена,  та якраз під час з’ясування питання, хто саме поставив на сайт вигадані новини.  Попри протистояння між колективом та менеджментом агенції,  якість новин УНІАН  не впала, а навпаки, покращилась.  Вони стали більш збалансованими, виваженими і неупередженими.

Найбільше «джинси» на сайті Обозреватель — 4, одна з них —  комерційна, яка рекламує послуги конкретної компанії.  Улюблені політичні персонажі для піару: Компартія та її лідер Симоненко,  президент Янукович. Антипіар спрямований проти партії Свобода».

 

 

Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине»,  «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет –виданнях  (Ліга, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізовується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Liked the article?
Help us be even more cool!